A „Veronika zeneprojekt XL- komplex személyiségfejlesztés a zene- mozgás- kommunikáció módszereivel 3-10 éves korig” zenepedagógiai segítség a különleges bánásmódot igénylő, valamint a sajátos nevelésű igényű gyermekek integrált nevelésében.
A program felöleli a 3-10 éves korú gyermekek, valamint sajátos nevelési igényű, hátrányos helyzetű és más okokból akadályozott fejlődésű gyermekek személyiségfejlesztését zenepedagógiai módszerek alkalmazásával. Alapelvként vallja, hogy a zene erőteljes kommunikációs csatorna mindenki számára, szociális kapcsolatokat épít ki és ápol.
Napjainkban a nevelés- oktatás területén elsődleges szempont az inkluzív nevelés – oktatás megvalósítása, melyhez a jogi hátteret a köznevelési törvény adja.
Ehhez kíván segítséget nyújtani a nemzetközileg kidolgozott „Veronika zeneprojekt XL” elnevezésű 25 órás tanfolyam melynek moduljai egymásra épülnek, elméleti és gyakorlati tartalmuk arányosan egészítik ki egymást.
A modulok elméleti tartalmát az inkluzív neveléssel, pedagógusi attitűddel és a zenepedagógiával kapcsolatos ismeretek képezik. A Veronika XL zeneprojekt módszerei kiválóan alkalmazhatók az óvodai tevékenységformákban, az ismereteket mozgással , játékkal rögzíti, a foglalkozásokat színessé, érdekessé. egyedivé teszi.
Az elmélet konkretizálása a gyakorlati tartalom, mely a zenepedagógiai módszerek alkalmazását és gyakorlását jelenti. A modulok elméleti előadásai gyakorlati foglalkozásba integrálódnak, módszerei a bemutatás, magyarázat, beszélgetés, egyéni, páros és közös gyakorlás. Tartalma: elemi zenélés, mozgás és hang összekapcsolása, improvizációs gyakorlatok, hang- és hangzás gyakorlatok, elementáris dráma és nonverbális játékok, a
testkontaktus orientált mozgáspedagógiai alapok, táncok, feszültségoldó gyakorlatok. Az ellenőrzés-értékelés folyamatos, állandóan jelen van, szóban történik.
Szeretettel ajánlom a haladó szellemű óvodapedagógusoknak , tanítóknak, gyógypedagógusoknak , akiknek nézete , hogy a „másság” önmagában nem lehet minősítő tényező a gyermeki személyiségben, ezért nyitottak az integrációval kapcsolatban, igénylik ismereteik megújítását, innovatív módszerek megismerését.
Ajánlom azoknak a kreatív, elhivatott kollégáimnak, akik az óvodai foglalkozásaikat, iskolai óráikat színesebbé, érdekesebbé, komplex módon tervezve kívánják megvalósítani a zene , a játék, a mozgás segítségével.
Óvodai közösségeknek, akiknek fontos a csapatépítés nevelőtestületen, alkalmazotti körön és a gyermekcsoporton belül egyaránt- mert a projekt módszerei nemcsak az egyénre, hanem a közösségre is pozitív hatással vannak.
A tanfolyam írásbeli reflexióval zárul, melyben a hallgatók beszámolnak a megismert módszerek önálló alkalmazásáról saját gyakorlatukban, a reflexió értékelése után tanúsítvány bizonyítja a 25 órás képzés elvégzését.
A tanfolyam végére a hallgatók a zene- mozgás- nyelv egységével a zenét módszerként tudják alkalmazni képességfejlesztés céljából. Személyiségük nyitottabbá válik, önismeretük, önbizalmuk fejlődik, szociális kapcsolataik bővülnek.